Persondata & Cookiepolitik hos desigsncoach.dk
COOKIE POLITIK
Design Coach bruger cookies både for at sikre, at vi kan give dig den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside, og for at optimere vores side.
En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Du kan altid slå cookies fra i dine browserindstillinger.
PERSONDATA POLITIK
Hos Design Coach indhentes personoplysninger i forbindelse med nyhedsbrev-tilmelding. Ved at abonnere på vores nyhedsbrev accepterer du, at dine oplysninger i tilmeldingsformularen bruges til at sende dig nyhedsbreve.
Du kan til enhver tid fravælge nyhedsbrev-kommunikation ved klikke på afmeldingslinket i vores nyhedsbreve.
Ved at afmelde dine personlige oplysninger vil du straks og permanent blive fjernet fra Design Coaches nyhedsdatabase.
Vi bruger Squarespace til vores nyhedsbreve. Vi beskytter og administrerer dine data i overensstemmelse med Squarespace’s privatlivspolitik og vilkår.
Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata, overholdes altid alle relevante lovbestemmelser.
Designcoach sælger ikke dine persondata til tredjemand, og overfører heller ikke dine persondata til tredjelande.
Hvis du har spørgsmål kan du kontakte os på mail@designcoach.dk
Alle mails besvares indenfor 24 timer.
Adresse
DesignCoach
Møllegade 32
8000 Aarhus C
Telefon
+45 40 34 31 46
E-mail
mail@designcoach.dk.
Databehandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så er der følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger min hjemmeside, så anvendes der cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores [cookiepolitik].
Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til min hjemmeside, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
Kontaktformular
Email
Telefon
Herigennem behandles dine personoplysninger, så jeg kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Jeg behandler kun den information, som du giver mig i forbindelse med vores kommunikation.
Jeg vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer.
Min hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Jeg sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker mine ydelser eller ej.
Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Kunder
Jeg har behov for at kommunikere med mine kunder, så jeg sikrer, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan jeg behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil jeg umiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Nyhedsbrev
Jeg har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser.
Jeg vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Dine personoplysninger behandles, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig. Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
Bogføring
Jeg skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at jeg gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Min hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Jeg opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder her. Jeg har derfor samarbejdspartnere, samt benytter mig af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er mit ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller jeg høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Videregivelse af personoplysninger
Jeg videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Profilering og automatiserede afgørelser
Jeg foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Behandlingssikkerhed
Jeg holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Jeg har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af de vigtigste foranstaltninger er at holde eventuelle medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte mig, så vi kan hjælpe dig med dette.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som behandles om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod mine ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.